Podczas jazdy na rowerze w chłodne dni, ważne jest, aby rozważyć warstwy, które powinieneś nosić. Pierwsza warstwa powinna przylegać do skóry i odprowadzać wilgoć. Ta warstwa powinna również pełnić funkcję lekkiej warstwy izolacyjnej. Poza utrzymaniem suchości, pierwsza warstwa powinna również zapewniać pewną widoczność. Niektóre pomocne wskazówki dotyczące wyboru odzieży rowerowej do jazdy zimą obejmują:

Warstwa bazowa

Kiedy jeździsz na rowerze w zimnej pogodzie, najlepiej jest nosić warstwę bazową. W przeciwieństwie do koszulki, warstwa podstawowa reguluje temperaturę ciała i jest wygodna zarówno w ciepłe, jak i chłodne dni. Pomaga również utrzymać suchość i ciepło, ponieważ materiał odprowadza pot lepiej niż inne tkaniny. Jest również wiatroszczelna i wodoodporna. Można znaleźć warstwy podstawowe wykonane z różnych materiałów, w tym z wełny merynosów, która jest bardzo wytrzymała, miękka i oddychająca.

Warstwa podstawowa powinna przylegać do ciała, aby nie powodować otarć. Powinna także zapobiegać wysypce drogowej. Możesz znaleźć warstwy podstawowe z długim rękawem, które są wystarczająco lekkie, aby nosić je pod kurtką kolarską. W przypadku zimowych warstw bazowych z długim rękawem można również nosić ocieplacze na ręce. Pozwolą one utrzymać przepływ krwi w dłoniach i przedramionach. Ważne jest również noszenie czapki z warstwą podstawową, aby zapobiec wychłodzeniu przez wiatr.

Zobacz:  Jak zrobić zwrot na Shein: prosty przewodnik krok po kroku

Skarpety z wełny Merino

Jeśli jesteś rowerzystą, to być może zainteresuje Cię para elitarnych skarpet kolarskich z wełny Merino. Materiał ten naturalnie odprowadza wilgoć i zapewnia ciepło. Jest również bardzo wygodny i pomoże utrzymać stopy suche i ciepłe. Wełna merynosów w tych skarpetach jest grubsza i bardziej miękka niż w większości skarpet kolarskich. Te skarpety mogą kosztować więcej niż przeciętna para skarpet kolarskich, ale są warte każdego grosza.

Zakup skarpet kolarskich na zimną pogodę może być kosztowny, ale docenisz dodatkowe ciepło i suchość, które zapewniają. Możesz je również kupić w różnych kolorach i rozmiarach. Niektóre modele są na tyle cienkie, że można je wsunąć do butów kolarskich, nie czując się przy tym zbyt ciasno. Ponieważ wełna jest oddychająca, skarpety te są niezwykle trwałe i nie zużyją się zbyt łatwo. Można też kupić skarpety w większym rozmiarze niż potrzebujesz.

Wodoodporne buty rowerowe

Dla tych, którzy lubią jeździć na rowerze w zimie, dobra para wodoodpornych butów rowerowych może być niezbędna. Buty te są dostępne od 1997/98 roku, ale entuzjaści kolarstwa wciąż nie są pewni, czy są warte pieniędzy. Wodoodporne buty kolarskie są wykonane ze specjalnej membrany, która zapobiega przedostawaniu się wody do środka. Pomagają również utrzymać stopy w cieple dzięki grubej podszewce. Są one dostępne w sklepach sportowych i w dobrych sklepach z butami za 40 do 120 dolarów.

Zobacz:  Jaką kurtkę nosić do spodni dresowych? Kilka sugestii

R5 Artica to dobry wodoodporny but rowerowy, który wygląda jak but. Jest to świetny wybór na zimowe przejażdżki drogowe. Posiada podszewkę z polaru i warstwę folii na materiale, która odbija ciepło z powrotem do stóp. Przyczepna podeszwa utrzymuje Cię na nogach, a R5 Artica ma ergonomiczną wkładkę, która utrzymuje stopy w cieple. Wodoodporne buty rowerowe są często kompatybilne ze standardowymi knagami szosowymi.

Widoczność

Jeśli chodzi o widoczność podczas jazdy na rowerze w zimie, musisz mieć pewność, że jesteś widoczny dla kierowców. Połączenie słabego zimowego słońca, oblodzonych szyb i napiętych harmonogramów towarzyskich może sprawić, że kierowcy będą rozproszeni. Aby uniknąć wypadków, należy oświetlić swój rower tak jasno, jak to tylko możliwe. W grudniu, rowerzyści są zachęcani do oświetlania się jak choinki. Podobnie, kierowcy powinni być bardziej świadomi rowerzystów.

Zobacz:  Warkoczyki: jak zrobić - proste sposoby na fryzurę

Dobrym pomysłem jest również zabranie ze sobą lusterka rowerowego. W ten sposób będziesz mógł widzieć za sobą, a rowerzyści również mogą widzieć za sobą. Jeśli to możliwe, wybieraj trasy, po których porusza się mniej pojazdów. Upewnij się również, że jesteś świadomy lodu na drodze, ponieważ jest on bardziej prawdopodobny we wczesnych godzinach porannych. Miejsca słabo zacienione mogą pozostać oblodzone przez cały dzień.

Podobne tematy